2 juli Okefenokee

2 juli 2016 - Waycross, Georgia, Verenigde Staten

vandaag rijden we naar Okefenokee Swamp Park, om daar alligators te bekijken, het was nog een aardig rit , onderweg bij een bakery nog gestopt voor een kop koffie en een stuk koek erbij, toen ze hoorde dat we uit Nederland kwamen moesten we op de foto, want die ging ze op haar Facebook zetten dat ze zelf klanten uit Nederlnd had ontvangen, In de middag kwamen we in Wycross, Georgia dat net boven Okefenokee ligt en daar zijn we snel ingecheckt om zo snel de laatste 7 Miles af te leggen naar het park. Daar eenmaal aangekomen stap je uit de auto en loop je werkelijk tegen een muur op van de hitte en de luchtvochtigheid , kaartjes gekocht en eerst een boottocht door het moeras onder begeleiding van een gids . oh ja de bugspray is hier echt nodig want zonder wordt je door de gele steekvliegen werkelijk lek geprikt. Leuke tocht hier en daar al een glimp van de alligators opgevangen en een paar schildpadden en een heleboel libellen die hier heel veel voorkomen. Halverwege de boottocht zet de gids je af op een stijger en kan je even verderop een grote uitkijktoren boven het bos/ moeras uitkijken. Cindy en Wil zijn helemaal naar boven gelopen ik ben halverwege blijven staan en daar van het uitzicht genoten. Verder met de boottocht liet de gids nog een aantal alligator nesten zien , waar meestal mamma in de buurt ligt om haar nest te verdedigen , maar waarschijnlijk was het te warm en lag ze net op de bodem van het moeras af te koelen , want we hebben haar niet gezien. Na de boottocht zijn we doorgelopen naar een uitleg over slangen, alligators en andere dieren die in dit gebied leven en konden we aan het einde van de uitleg een twee jarige alligator over zijn rug aaien . hierna zijn we nog met een treintje door een stuk van het moeras gereden en kregen we uitleg over een aantal planten en hoe de eerste mensen hier gewoont hebben . Na het treintje kan je dan een aantal gebouwen uit die tijd bezoeken en loop je langs het water waar de gidsen je net hebben uitgelegd dat daar dus de alligators in zwemmen en inderdaad toen eigenlijk iedereen weg was zagen we een paar keer een paar flinke alligators zwemmen , gelukkig bleven ze in de rivier en konden we een paar leuke foto's maken.

1. Arie en Annie groen:
    3 juli 2016
    Fantastisch, wat een schitterende reis maken jullie. Veel, veel belevenissen.
    Echt een reis om nooit te vergeten.
    Voor deze week, nog veel plezier en genieten geblazen.
  2. Hennie:
    3 juli 2016
    Nog heel veel mooie dagen , voordat de terugreis begint.vergeet niet een trui aan te doen , het is vandaag droog geweest , maar hebben gisteravond een behoorlijke onweersbui gehad , terwijl het hooguit 18 graden is. Zouden jullie wat van dat prachtige weer mee terug willen nemen? Nog lekker genieten , jullie zijn nu aan het aftellen. PS: De pannenkoeken gisteravond waren heerlijk , was heel gezellig....
  3. Marijke:
    3 juli 2016
    Jullie maken inderdaad een mooie onvergetelijke reis, en blijf ook genieten van de laatste dagen in Amerika
  4. Erik:
    4 juli 2016
    We gaan ons best doen wat mooi weer mee te nemen maar voorlopig houden we het nog lekker hier .
  5. Jan en Corry:
    4 juli 2016
    Wijnzijn het helemaal eens met alle teksten!
    Jullie maken echt een fantastische mooi reis.
    Nog fijne dagen toegewenst.