4 juli Kissimmee Florida

4 juli 2016 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

4 juli 2016
Vandaag op het programma universal studio en Adventures island 2 parken dat vroeger 1 park was maar nu gesplitst zodat ze 2 keer toegang kunnen laten betalen. Maar goed eenmaal binnen weet je niet wat je ziet ( foto's volgen nog want internet is op de kamer niet stabiel) morgen probeer ik een aantal bijneemt verhaal te zetten.
In een aantal attracties geweest , minions, wild waterbaan en King Kong, die halverwege vastliep ( de 3D film dan)  waardoor je mooi kon zien hoe ze je met een groot rond scherm om de "tourbus" waar je in zit , je dus gigantisch in de maling nemen , maar na een paar minuten vertrok de bus toch uit de projectiezaal en ging de attractie verder met heel veel spektakel, heel mooi in elkaar gezet
Ook het kasteel van Harry Potter bezocht , heel mooi nagebouwd en doordat je al slingerend door het kasteel wordt geleid houden ze iedereen mooi bezich in de lange rijen . En nog veel meer attracties
Buiten wordt ook van alles georganiseerd de Blues Brothers treden opeens op bij een café en Merlin Monroo danst met een groepje op straat .
Natuurlijk struikel je over de eetstalletjes en kan je met een speciale beker om de 10 minuten je favoriete frisdrank op verschillende punten in het park blijven tappen.
Bij iedere attractie wordt na de rit automatisch door de souvenierwinkel geleid zodat je a: gelijk de juiste souvenirs kan kopen die bij die attractie horen en b: je kan vaak gelijk een foto kopen die tijdens de rit van je gemaakt is , peper duur dus als je dat doet bij iedere attractie loop je helemaal leeg.
Vanaf Universal Studio's zijn we met de Hogsword Express naar Adventure Island gereden heel mooi gedaan vanuit de trein lijkt het net alsof je van uit Londen vertrekt en dan aankomt bij het kasteel van Harry Potter.
Je loopt dan in de bloedhitte het dorpje in dat onder het kasteel ligt, met wit besneeuwde daken. Ook hier weer allerlei attracties en voor we het wisten was het al weer 20.30 uur . Totaal kapot zien we teruggelopen naar de auto , op zich ook weer een aardige prestatie , 5 lopende banden en 2 roltrappen naar beneden kwamen we aan bij parkeer plaats Jaws  rij 115. Moe maar voldaan teruggereden naar het hotel, waar we nog even gebruikt hebben gemaakt van het zwembad tot 22.15 , want toen gingen de lichten bij het zwembad uit . En om 23.00 gingen ook onze lichten in de kamer uit .
 

Foto’s

3 Reacties

  1. Kyra:
    5 juli 2016
    Beide parken in 1 dag?!? Hebben jullie haast ofzo?
  2. Arie en Annie groen:
    5 juli 2016
    Fantastisch weer allemaal.
    Leuke foto's erbij. Wat zullen jullie genieten? Heerlijk hoor!
    Bijna alweer voorbij, maar het nagenieten is nog veel leuker straks.
    Lieve groeten voor alledrie.
  3. Edith:
    5 juli 2016
    Wat hebben jullie veel gezien en beleefd!! Echt een super vakantie...gelukkig is ie nog niet voorbij dus geniet tot het laatste moment. Veel plezier! Lieve groetjes voor jullie alle drie.